Fotboll, Eurovision och klänningar

Vaknade upp imorse med tanken ''JÄKEL, JAG HAR JU BLOGG'' och fick ett stort uns (paradox?) dåligt samvete för avsaknaden av blogginlägg det senaste. Men, det är stressigt. Från att vara en tjej som sover en tredjedel av dagen, äter en tredjedel och längtar till sängen den sista tredjedelen till att vara en tjej som jobbar, har det sista plugget i skolan och håller på med körkort för fulla muggar. Lite mycket, men jag gillar det! 

För tillfället sitter jag i soffan och gör mitt muntliga psykologiarbete med en tillhörande powerpoint, kände att det blev lättare att hänga med så. Kollade precis klart på min systers match, nog den första som blivit livesänd. Tyvärr var det också den första de förlorade. 
På tal om min syster, hon är en busy människa men kom hem och hälsade på i helgen. Lika trevligt som alltid. Då var det, som alla har koll på, Eurovision. Jag och min syster har under flera år haft en teori där rösten kompenseras med klänningslängd. Låt mig förklara; Har en tjej en hemsk röst kompenseras den med stort hår, mycket sminkoch många bakgrundsdansare, men framför allt, kort klänning. Desto bättre röst, ju mindre fix och längre klänning. Hon har tom gjort ett diagram för detta.
Så vi kollade detta året också, och som alla har koll på vann Loreen en storslagen seger. Hon är helt galet duktig.
Helt galen duktig = mer kläder
Teorin stämmer 2012, CHECK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0